23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dansk skoproducent provokerer

Bianco er kommet i stormvejr efter feministisk reklame.

Den danske skoproducent Bianco har fået en del negativ opmærksomhed, efter den har lanceret en kampagne under navnet "Women need more," hvor budskabet er, at ligeløn ikke er nok, eftersom kvinder skal bruge flere penge til for eksempel dyrere undertøj, frisørbesøg og selvfølgelig sko.

Derfor skal kvinder have mere i løn end mænd, fortæller reklamen, der desuden viser kvinder, der sparker kaffe i hovedet på den mandlige chef og tramper på hans kølerhjelm.

Det

skriver bureaubiz.dk

.

Kommunikationsrådgiver Mai-Bente Paulsen kalder kampagnen et "skrækeksempel", fordi den efter hendes mening giver sig ud for at være noget, den ikke er.

Tidligere har Bianco både kommenteret på global opvarmning og finanskrisen i kampagner.

Se reklamen

HER

.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03